zaterdag 16 juni 2012

Schakelen

Het was de dag van oneindig schakelen....wel heel wat côtes gehad, maar in dit 'overgangsgebied' tussen de vogezen en de volgende bergen liggen even geen echte cols. Dat betekent dat het constant op en af gaat en ik nergens echt in mijn ritme kom. Het is constant schakelen om de juiste versnelling te vinden. Maar die heb ik vandaag even niet kunnen vinden.
Wel een prachtig gebied met redelijk goede wegen. En meer bewoond, met leuke dorpjes en stadjes. En toch rustig, op z'n Frans.

Toch een behoorlijke afstand kunnen maken, om precies te zijn 173 km. Plus 4 km heen en terug tussen het hotel en een restaurant. Want van het hotel waar ik nu slaap is het restaurant ook gesloten...de crisis lijkt ook in Frankrijk te zijn toegeslagen.

De positieve puntjes van de dag: het is lekker weer, de benen voelen nog redelijk en ik heb weer 2 nieuwe binnenbanden kunnen scoren. Ik maakte me na de lekke band van gisteren toch lichtelijk zorgen. Want als ik weer lek zou rijden zat ik al snel zonder banden. Toen ik vanmorgen weg reed wilde ik dat zsm regelen. Na 1 km kwam ik een wielrenner tegen aan wie ik vroeg waar ik banden kon kopen. Hij was zo aardig om mij 100m mee terug te nemen naar zijn huis en gaf me een buitenband. Toen ik in gebrekkig frans uitlegde dat ik een binnenband zocht gaf hij me er gelijk 2. En hij wilde er niks voor hebben! Dat zijn de zegeningen :)

Na 50 km heb ik 'grote' boodschappen gedaan. Dit was nodig omdat de winkels in Frankrijk vaak op zaterdagmiddag gesloten zijn en sowieso op zondag. Zo heb ik vandaag kennis kunnen maken met de franse rijstepapjes, die erg goed bevallen!

Een zorgelijk punt: mijn gat doet zeer! De warmte doet ook daar zijn intrede, wat zorgt voor een geïrriteerde en droge huid. Ik hoop zsm ergens uienzalf te vinden om deze plekken te kunnen behandelen. Geen prettig verhaal, maar dan weten jullie wat er speelt.

Nog een foto toegevoegd van gisteren (ik kijk zo moeilijk omdat ik tegen de zon in kijk). Dat was de allereerste col!

Voor morgen hoop ik dat de wind gaat liggen of draaien. Want die stond de laatste 40km tegen, met een behoorlijk kracht. We zullen zien hoe die morgen staat.

Als je wil weten waar ik nu ben, zoek dan op Marcilly, bij Is-sur-Tille.

A demain!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten