maandag 18 juni 2012

Bakoven

Vanmorgen werd ik (te vroeg) misselijk wakker. Dan vraag je je toch af waar dat van komt. Goed hotel, lekker bed...misschien kwam het door de rete slechte prestatie van oranje, de mosselen die door de pasta zaten of toch de geitenkaas van het voorgerecht. 2 keer naar de wc geweest en het ging stukken beter.

Vandaag behoorlijk wat klimwerk, vergeleken met gisteren. Toch ging het lekker,120 km kunnen doen. Liever had ik er nog 10 bijgedaan, maar dat hotel wat daar zou zijn bestaat blijkbaar niet meer. Daar kwam ik achter toen ik na 100 km ging bellen. Inderdaad, verandering van tactiek. Daar ben ik vandaag mee begonnen om maar eens van die ellendige gesloten hotels en/of geen eetmogelijkheden af te zijn. En alleen maar blind varen op de grotere plaatsjes vind ik ook geen optie. De Franse dorpjes en hotelletjes zijn juist zo leuk (en goedkoop). Ik zit nu in een rustig dorpje, Tramayes, boven op een klimmetje van 10%. De laatste loodjes weegden (of wogen) dus het zwaarst. Een mooi hotelletje, waar ik volgens mij de enige ben, met een heerlijke maaltijd die ik nu naar binnenwerk. Zojuist salade met brood gekregen, daarna pasta met kip (speciaal bereidt voor mij als fietser) een kaasplankje en een nagerechtje. En dat allemaal voor 50 euro, inclusief overnachting in een kamer met douche en een tv. Hopelijk zenden ze spanje-croatië uit.

Het was wel enorm warm. Elwin vertelde me gisteren dat het vandaag mooi weer zou zijn, maar toen tijdens het klimmen mijn routeblaadje nat werd van het zweet vond ik het niet zo mooi. Het was heet! Tijdens de lunch gaf mijn fietscomputer 31 graden aan, in de schaduw. De zon putte me behoorlijk uit tijdens het fietsen. Centraal Frankrijk lijkt wel een bakoven. Ik bleef maar water drinken. En zonnebrand opsmeren. Maar de zon lijkt het te winnen, hier en daar ben ik al behoorlijk rood.
's avonds koelt het wel aardig af, zodat ik lekker kan slapen. Morgen schijnen ze trouwens regen te voorspellen....

En ohw ja, met mijn gat en de billetjes lijkt het langzaam beter te gaan. Vanmorgen om 8.55 stond ik voor de apotheek, die om 9.00 open ging. Uierzalf hadden ze niet, maar de aardige vrouw had wel iets anders. Wat het is weet ik niet, maar het lijkt wel te werken.

Morgen een stuk of 7 colletjes en een aantal côtes op het menu. Tussen de wijnvelden van de beaujelais door. Het centraal massief is bijna in zicht.

1 opmerking:

  1. Hoi Roland, gewéldig om je avontuur zo te kunnen volgen. Heel veel succes en plezier !!

    BeantwoordenVerwijderen